Objednávky uskutečněné od 15.8. do 21.8. 2020
budou vyřizovány 24.8. 2020. Děkujeme za pochopení.

Chraňte své vlasy, dokud je čas!

O zdraví a krásu svých vlasů se většinou začneme zajímat, až když s nimi máme nějaké problémy. Teď v zimě dostávají obzvlášť zabrat. Mrazivé počasí venku, doma méně větráme, vlasy dusíme pod čepicí… Není divu, že z posledních sil vyhlížejí jaro! Pomozte jim zůstat co nejzdravější i teď. Dobře živené, upravené a zdravé vlasy jsou přece korunou krásy nejen každé ženy, ale i muže. Jde o jednu z  věcí, které jsou zkrátka patrné na první pohled.

Na vzhled a množství vlasů mají vliv genetika a věk – s těmi toho moc nezmůžeme. Kromě toho jsou tu ale tři další významné faktory, které naopak v naší moci jsou. O které jde a co můžeme udělat pro to, aby naše vlasy byly co nejzdravější?

1. Strava

Každý jeden vlas čerpá veškeré živiny potřebné k růstu a dobré kondici prostřednictvím vlasového váčku. Kvalitní péče o zdravé a krásné vlasy stojí na pravidelném a dlouhodobě vyváženém poměru aminokyselin, vitaminů a minerálů. Vlasy jsou jedním z prvních indikátorů nevyvážené diety. Jejich růst se zpomalí, začnou více vypadávat, viditelně se zhorší jejich kvalita.

Jaké potraviny vlasům prospívají

Protože vlasy až z 90 % tvoří bílkovina keratin, budeme potřebovat dostatek přírodních aminokyselin. To znamená dostatek kvalitního masa a mořských ryb. Díky kvalitním tukům a omega-3 nenasyceným mastným kyselinám budou vlasy lesklé a „živé“. Kromě ryb bychom neměli zapomínat ani na ořechy, semínka a listovou zeleninu. Vitaminy řady B, K, C. Zinek a další minerály – to všechno s nimi svému tělu a tím i vlasům dodáme. A dostatečný pitný režim je základem zdravého těla a tedy i zdravých vlasů.

Co naopak nejíst?

Vašim vlasům neprospěje to, co škodí i celému tělu – fast food, bílý cukr a mouka, ale i kouření a alkohol.

2. Péče

Chcete krásné vlasy? Nestarejte se o ně tak důkladně! Každodenní fénování, žehlení a kulmování vlasy silně oslabuje a přesušuje. Dalším tajemstvím je jemnost. Po umytí je nemasírujte ze všech sil ručníkem, nezatáčejte turban z osušky příliš natěsno. Dejte jim volnost a nechte je alespoň občas uschnout jen tak na vzduchu.

Rozčesávat byste je měla vždy hřebenem s velkými, řídkými zuby, ne kartáčem. Ten vlasy poláme a poničí. Používáte-li sponky a gumičky, dbejte na to, aby nestahovaly Vaše vlasy moc natěsno.  Zatoužíte každou sezónu po hřívě jiné barvy? Dopřejte si barvy v přírodní, šetrnější verzi.

Klíčová je samozřejmě volba šamponu a pečující kosmetiky. 

3. Stres a životní prostředí

Stres jsme si zvykli považovat za běžnou součást každodenního života. Když se pak k obvyklým nárokům na výkon v zaměstnání nebo na rodinný život přidá ještě nějaká výjimečně náročná situace, naše tělo se začne bránit. Dlouhodobý stres dokáže v lidském těle podnítit vznik celé řady onemocnění – od kardiovaskulárních chorob přes poruchy imunity – ale třeba právě i snížení kvality a vypadávání vlasů.

Žijete-li ve městě, budete asi překvapená, jak výrazně se zlepší stav Vaší pleti i vlasů, když vyjedete na dvoutýdenní dovolenou do přírody – lhostejno, zda na hory či k moři. Odpověď je nasnadě. Prostředí, v němž trávíme všední dny, se na vzhledu a stavu našich vlasů samozřejmě podepisuje víc, než si umíme představit. A nemusí zdaleka jít jen o velkoměsto s pravidelnou inverzí. Ani pobyt v uměle klimatizovaných prostorách není pro Vaši hřívu ideální.

Všem stresovým faktorům se samozřejmě vyhnout nemůžeme. Ale právě pro tyto případy bychom se měli účinně vyzbrojit, abychom své tělo co nejvíce podpořily v souboji s nepříznivými podmínkami.

Kromě šamponů a zábalů jsou to i přípravky, které dodají tělu látky potřebné k perfektní kondici. Dopřejte si je – krásné a zdravé vlasy budou Vaší odměnou!

Vyzkoušejte některý z našich šamponů!