Chvála chůze

Chcete se hýbat, ale na návštěvy tělocvičny nemáte čas, u běhání si připadáte divně a cvičit sami doma se nedonutíte? Zkuste prostě chodit! Chůze je pro Vaše zdraví prospěšná a k udržení kondice může při správném nastavení dokonce bohatě stačit. Blíží se jaro, a tak bude pohyb venku nakonec tím nejlepším, co si můžete vybrat.  

V čem je chůze výhodná?

* Je šetrnější k Vašim kloubům – u běhu dopadáme silou 3 x vyšší než je naše hmotnost, u chůze pouze 1,8 x vyšší.

* Máte menší pravděpodobnost zranění (pokud zůstanete sedět doma na gauči, tak sice také, ale s Vaším zdravím to půjde pomalu z kopce)…

* Je dlouhodobě udržitelným programem – u chůze, kterou lidé začnou provozovat pravidelně, jich zůstane až 60 %. U běhání pouze 4 %.

* Kromě dobrých bot (a ani ty nemusejí být značkové či zbrusu nové) nepotřebujete prakticky žádné vybavení. Můžete si zvolit denní dobu, trasu, náročnost i rychlost přesně podle sebe.

Kolik byste měli za den ujít?

Kolik kroků bychom za den měli udělat, aby nám chůze přinášela zdravotní benefity a udržovala nás fit? Většina zdrojů uvádí 10 000 kroků za den. Jak to zjistit? Stačí stáhnout aplikaci do telefonu, krokoměrem je vybavená i většina chytrých hodinek a náramků. Příslušnou funkci zapnete, a pak už jen sledujete, jak kroky pomaloučku přibývají…

A ještě něco – pečujte i o své nohy. Dopřejte jim po procházce příjemnou koupel obohacenou himalájskou solí

Vaše denní dávka kroků

5 000 a méně = sedavý způsob života

5 000 – 7 499 = přidejte ;-)

7 500 – 9 999 = mohlo by být lépe

10 000 – 12 499 = ideální

12 500 a více = buď jste někde zabloudili, anebo Vás chůze opravdu baví. Gratulujeme!

A čím se vybavit na dlouhé a zdravé procházky? Vezměte si do kapsy třeba ambrózii - ať Vám nedojde energie. 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení