Šlápněte přes týden na plyn a vraťte si víkendy

Máte pocit, že se na Vás začíná po rozevlátém létě valit spoustu práce a nestíháte termíny? Musíte tedy sedět na více židlích naráz a kvůli nekončícímu pracovnímu nasazení se nezastavíte ani o víkendech? Mějte na paměti, že den má pouze 24 hodin a vměstnat do něj vše zkrátka možné není. Kromě pracovních povinností je potřeba udělat si čas také na relaxaci a dostat se do harmonie. Pouze tak se dlouhodobě udržíte v dobré fyzické i psychické kondici a bude Vám ve všech ohledech lépe. Jak to tedy zařídit, aby se Vám podařilo vybalancovat čas mezi prací a soukromým životem a užili si volné víkendy? Mají přece sloužit na dobití baterek a strávení chvil s našimi nejbližšími.

A co je pro Vaše ideální pracovní nasazení nejdůležitější?

Jedním slovem: NÁVYKY. Potřebujete si vybudovat nové návyky, které vám v dlouhodobém horizontu umožní využít více mozkové kapacity a zapojit jeden z vašich nejdůležitějších orgánů ve větším rozsahu. Čtěte, na které oblasti je nutné se zaměřit:

1. Odpočinek

Spánek je nutný pro správné ukládání myšlenek a naučených poznatků. Když se dost nevyspíte, objem vaší šedé kůry mozkové se může dokonce začít zmenšovat. V podstatě pokud dlouhodobě nebudete dostatečně spát, budete mít v hlavě méně mozku! A to se nám nehodí.

Vypněte elektroniku a všechny displeje nejpozději 30 minut před plánovaným spánkem. Bude se vám lépe usínat. Pokud navíc všechna elektrická zařízení necháte mimo ložnici, pravděpodobnost nepřerušovaného spánku se ještě zvýší.

Ale nezapomeňte odpočívat i když zrovna nespíte. Taková procházka přírodou o víkendu dokáže udělat divy. Nadýchání se čistého vzduchu do plných plic prospěje všem částem vašeho těla, mozku nevyjímaje.

Naučte se odpočívat také v práci. Pokud to jde, sedněte si na pár minut kdekoliv mimo Vaše pracovní místo, kde je klid. Na chvíli zavřete oči, a zastavte tok myšlenek.

2. Pohyb

Z pláží se za chladnějších dní přesuneme do tělocvičen a posiloven, kde uvítáme pomoc King Kongu, který dodá energii svalům a nakopne naše tělo k podání maximálních sportovních výkonů.

Pro více informací a koupi tohoto produktu na www.energieprirody.cz pokračujte ZDE

Nemusíte se v posilovně zrovna úplně zničit, ale pohyb je pro mozek obrovsky důležitý. Cvičení stimuluje tvorbu nových mozkových buněk (neuronů) a také posiluje propojení mezi jednotlivými mozkovými buňkami. Aktivním pohybem se zvýší proudění kyslíku a tedy i mozek se více okysličí.

Soustřeďte se na aerobní typ cvičení či posilování. Ranním během skvěle rozhýbete tělo a nabijete se energií. Hýbat se můžete samozřejmě v libovolnou část dne, záleží jen na vás. Nebaví vás běhání? Divoký tanec či jóga vám taky jen prospějí.

Opravdu si nemůžete vyhradit hodinku dvakrát týdně na cvičení? Nevadí. Přestaňte používat výtahy a na krátké vzdálenosti nevytahujte auto z garáže. Příležitost trošku se hýbat se najde vždycky, když se chce. A uvidíte sami, že osm hodin sezení na jedné jediné židli bude rázem snesitelnějších.

3. Správná strava

To, jak se stravujete, má obrovský dopad na výkonnost vaší mozkovny. Takový fast food vůbec nepřipadá v úvahu. Pozměňte svůj jídelníček a začleňte do něj více zeleniny. Správné tuky jako v avokádu, olivovém či kokosovém oleji, přijdou vám i vašemu mozku více než vhod.

Začněte už u snídaně, přece jen co sníte ráno, určí, jak budete fungovat celé dopoledne. Chleba s máslem vás spíše odrovná, takže raději sáhněte po lehkém bílém jogurtu s müsli a ovocem. Můžete si vyrobit i hutnější smoothie s Organic Acai plného antioxidantů.

Pro více informací a koupi tohoto produktu na www.energieprirody.cz pokračujte ZDE

Oběd si dejte také lehký. Po vepřu knedlu zelu by se vám mozek odkrvil na několik hodin a to nepotřebujete! Dopřejte žaludku lehce stravitelné jídlo. Například kuře se zeleninou a trochou přílohy udrží vaši mysl jasnou i po odpoledne. Když si na obědu pochutnáte v kruhu (oblíbených) kolegů, uděláte nejen pro svůj mozek několikanásobně více než kdybyste vše zhltli u počítače.

Když svačinku, tak oříšky. Skoro ve všech druzích nalezneme magnesium, které je důležité pro krátkodobou i dlouhodobou paměť. A například Číňané věří, že na mozek jsou nejlepší vlašské ořechy, protože svou strukturou i mozek připomínají. Přidejte sem tam nějakou tu mandli a máte nejvhodnější možný mix minerálů a olejů, které vám maximálně promastí závity.

Kávu ano, ale s mírou. Nahraďte však druhý či třetí šálek raději zeleným čajem. Pokud ale potřebujete opravdu nabudit, nabízí se Barley Juice (mladý ječmen)od společnosti Energy, smíchaná s vodou, vám dodá více energie než kofein a tím pádem budete moci vzít jakýkoli meeting útokem. Lupněte si tuto náhražku kafe odpoledne, kdy se kanceláří trousí jen zombie odrovnané těžkým obědem, a užijte si ten vítězný pocit.

Hydratace – nejen vaše tělo, ale i váš mozek je z 80% voda. Potřebuje tedy hydratovat. Ale hydratujte výhradně vodou! Zapomeňte na sladké nápoje, včetně těch „povzbuzujících“.

4. Vylepšená strava

Vašimi největšími kamarády jsou anthocyaniny a polyfenoly, které se řadí mezi antioxidanty. Anthocyanin se nachází např. v granátovém jablku, borůvkách, brusinkách či v Organic Acai. Začněte den smoothie s Acai a váš mozek pojede na maximum. Nové mozkové buňky se budou tvořit rychleji a i vaší paměti to prospěje.

Polyfenol je významný antioxidant vyskytující se v ovoci a zelenině. Najdete ho například v brusinkách. Polyfenoly jsou hojně zastoupené i v naší Hawai Spirulině. A čím jsou tak unikátní? Pomáhají chránit mozkové buňky před poškozením a udržují mozek vysoce funkční.

5. Rušivé elementy

V soustředění vám obrovsky pomůže odstranění rušivých elementů. Zavřete přebytečná okna v prohlížeči, dejte telefon do spícího módu. Však on se nikdo nezblázní, když zavoláte až za hodinu.

Naopak cca po hodině pilného soustředění vaší hlavě jen prospěje, když se mrknete, kdo měl co na oběd (Instagram), či jak se kdo vyjadřuje k politickému dění (Facebook). I to koťátkové video z YouTube není na škodu, pokud se ovšem nezahledíte a nepřesáhnete pár minut! Maximálně 5 minut odpočinkového brouzdání a pak zase vše zavřít a soustředíme se, soustředíme.

6. Poslouchání hudby, šumu

Zvukové kulisy stimulující produktivitu představují pro některé jeden z nejvýznamnějších vynálezů dnešní doby. Několik studií prokázalo, že je člověk nejproduktivnější při tlumených zvucích z kavárny. Odzkoušejte to na sobě. Pusťte si již zmíněnou kavárnu, nebo klidně i zurčící potůček v horách. Na každého funguje něco jiného, takže se nestyďte pokud se vám nejlépe pracuje u cvrkání cvrčků či praskání ohně v krbu.

7. Omalovánky

Zapojte občas i pravou mozkovou hemisféru. Zkuste ve volném case něco namalovat. Nejnovějším trendem jsou omalovánky pro dospělé. Mají skvělé antistresové účinky a vyblbnete se prostým vybarvováním. Máte-li potomka, určitě se mu/jí bude moc líbit s vámi porovnávat vybarvené obrázky.

Zahrajte si na hudební nástroj a je jedno, že to bude znít strašně. Hlavně se do toho neopírejte v panelákovém bytě o půlnoci!

8. Tréninky paměti

Pane, pojďte si hrát! Buďte kreativní a zkuste si nějakou hru, při které musíte použít hlavu. Kdy jste naposledy s potomky hráli „Město, jméno, zvíře, věc“? Vyluštěte si křížovku, ponořte se do sudoku, přemluvte bandu kamarádů k partičce Scrabble či k šachové partii.. Dle časových možností se můžete i naučit nový cizí jazyk! Ale no tak, váš brain, cerebre, cerveau bude nadšený!

čtení je dobré pro vaši paměť a mozkovnu. Sedněte si s knížkou či čtečkou do pohodlného křesílka a začtěte se. Nejen že si odpočinete, ale uděláte něco i pro svou hlavu.

9. Zatočte s rutinou

Alespoň čas od času změňte zažité způsoby. Vezměte to z práce domů jinudy, sbalte si notebook a běžte pro jednou strávit část pracovního dne v kavárně.. Zní vám to moc „ujetě“? Tak si zkuste tohle: vyčistěte si zuby opačnou rukou, nebo si dejte hodinky vzhůru nohama a celý den si lámejte hlavu, kolik že je vlastně hodin. Mozek chvíli nepojede na autopilota a mozkové buňky zformují nová propojení. I takovéto detaily mohou vést k nebývalé kreativitě.

10. Žijte přítomností

Soustřeďte se na to, co děláte. Ukládáte děti k spánku a už přemýšlíte, jak ráno šéfovi vysvětlíte nedodaný výstup? Děláte projekce prodejů na příští rok a při tom si v hlavě sumírujete co všechno musíte po cestě domů z práce nakoupit? Něco je špatně.

Pomozte si všemožnými nástroji – pište si do notýsku, co máte udělat, ať na to nemusíte pořád myslet. Nastavte si v telefonu upozornění na důležité akce, svátky, narozeniny.. ať je můžete vypustit z hlavy.

11. Brainstorming

Potřebujete prostě více myslet hned teď? Nebo přijít s kreativním nápadem? Pojďte si dát chvíli brainstormingu. Sezvěte kolegy a házejte do placu vše co vás k danému tématu napadne. Pokud si chcete „zabrainstormovat“ sami, zavřete se v tiché místnosti nebo si alespoň pusťte do uší zvuky rušící hluk kolem vás, a pište. Pište všechny nesmysly, co vám přijdou na mysl. Ať už vše budete ťukat do klávesnice či psát ručně na papír, určitě vás osvítí a přijdete s něčím originálním. Na rozvíjení myšlenek jsou skvělé i myšlenkové mapy, takzvané mind maps. Rozkreslete si celou myšlenku a odhalte i ta nejtajemnější zákoutí, kde by se mohl skrývat revoluční nápad.

12. Smějte se a bavte se

Smích uvolňuje. Smích je nejlepší lékař. Sranda musí být, i kdyby na chleba nebylo.

Pokud zrovna nemáte čas zajít si do kina na komedii, alespoň poobědvejte s kolegy, zavtipkujte si a uvolněte se. Zajděte si na pivo s kamarády nebo s kamarádkou na kafe. Ideální je sejít se s přáteli, kteří vidí svět pozitivně, tak se nejlépe uvolníte. Ale koneckonců i při přemítaní problémů jiných vypnete a pokud se zrovna neupnete na vyřešení všech kauz světa, i tak si odpočinete.

Tak co, jak to šlo? Pomohly vám některé doporučené doplňky stravy, či nové návyky pro zvýšení produktivity? Dlouhodobé úkoly týkající se spaní, stravování apod. zaberou sice více času a odříkání, ale dlouhodobě se opravdu vyplatí. Změnou svého životního stylu si zakládáte na celkově výkonnější hlavu i tělo.